tisdag 25 september 2012

Affärsplan

Nu har Herr Löven verkligen visat sitt rätta sida. Socialdemokraternas nya politiska paln ska vara en affärsplan.Jjag trodde att den socialdemokratiska ledningen någon gång skulle förstå att en stor del av väljarkåren finns de vård-och omsorgsanställda. En majoritet av Kommunalarbetareförbundets medlemmar röstade i förra valet på S.
När Herr löven i vintras blev partiledare hade jag en farhåga att hans bakgrund i Metall skulle vara en nackdel för kvinnorna i vård och omsorg.
Tyvärr har jag tydligen fått rätt. Herr Löven har hittills inte i något officiellt sammanhang pratat om de lågavlönade och deltidsarbetande kvinnorna inom vård och omsorg.
Förra veckan kom en rapport om att vinstmarginalen hos företag inom den privata vårdsektorn var skyhög över andra branscher .
Det borde ha fått ett arbetarparti att reagera. Men nej inte ett ljud hördes Affärsplanen kanske inte innehåller någon mjukvara utan bara metall.
Nu hoppas jag att kommunal, LO, vårdförbundet snart börjar protestera.
Eller alla vi andra som har hjärtat inom vård och omsorg

Det finns en vadslagning inom moderaterna nu. Vem kommer att prata först, prinsessan Estelle eller Herr Löven.
Jag sätter mina pengar på Estelle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar